Groovy Contemprorary
Katarzyna Leszek
Groovy contemporary to zaproszenie do poznania i zanurzenia się we wciąż odkrywanym i eksplorowanym przeze mnie osobliwym języku ruchowym. W swoich praktykach pracuję głównie poprzez improwizację ruchową oraz szeroko pojęty język tańca współczesnego, używając ich zarówno jako narzędzi, jak i doświadczenia budującego w jednostce indywidualność, a następnie wykorzystuję je w choreografii i sekwencjach ruchowych. Zajęcia to jednocześnie intensywne poszukiwanie miękkości, organiczności, odpuszczenia ciężaru ciała, uziemienia przy jednoczesnym zachowaniu przepływu, lekkości, spontaniczności i gotowości do zmian, co jest nierozerwalnie związane z odpowiednio dobraną warstwą muzyczną. To eksploracja miejsca i przestrzeni w stawach, ruchu przepływającego i angażującego całe ciało, pracy z różnymi jakościami, składowymi i fakturami rytmu. To praca z elastycznym i sprężystym kręgosłupem i zaangażowanym centrum, za którymi podążają peryferia. To poszukiwanie wielokierunkowości, kumulacji, korzystania ze swobodnego przepływu energii. Groovy contemporary to dużo tańca, dużo choreografii i dużo poszukiwań.
Improwizacja
Katarzyna Leszek
Obecnie improwizacja w tańcu, mimo, że teoretycznie zamknięta jest w wielu ramach, zapisach czy zastosowaniach, wg mnie wciąż wybiega poza nie, pozostawiając za sobą tamto ‘tu i teraz’ towarzyszące jej w danym akcie twórczym. Wyjątkowe.
Na zajęciach z improwizacji możecie spodziewać się:
oczyszczenia, wytańczenia, możliwości wyskoczenia z codzienności i wskoczenia w rytmy naszych ciał, ich przestrzeni i przestrzeni ich otaczających. Poszukiwania zjednoczenia ze sobą i z grupą, poczucia mocy w ciele i siły w odpuszczeniu.
Simply, dla odpuszczenia codzienności i codziennych napiętości. Dla szukania rozwiązań i możliwości w ciele i dla lepszego poznawania przestrzeni swojego ciała. Dla rozbudzenia kreatywności i poszerzania perspektywy. Dla stworzenia przestrzeni otwartej na działanie, na podejmowanie decyzji i ich nieocenianie, dla przestrzeni dla nas i naszych poszukiwań.
Moje lekcje zazwyczaj prowadzone są w trybie ciągłej improwizacji, ciągłego poszukiwania. Nie zabraknie na nich jednak miejsca na konkretne zadania.
Taniec współczesny
Katarzyna Leszek
Zajęcia skierowane do osób, które nie miały dotychczas styczności z tańcem. Taniec współczesny to szukanie i odkrywanie. Szukanie i odkrywanie stabilności, długości, szerokości, wzmocnienia, dynamiki, zabawy z rytmem, a co najważniejsze zrozumienia, świadomej pracy ze swoim ciałem i jego ciężarem. To podążanie za organicznością i miękkością, ale też gotowością do zmian, pracą z rytmami i naszymi możliwościami.
Contemporary&
choreo
Filip Hylewicz
Zajęcia tańca współczesnego ze mną to przede wszystkim poszukiwanie swojej wrażliwości w ruchu. To balansowanie pomiędzy byciem soft & strong w tańcu i ekspresji. Oprócz ćwiczenia techniki, wydobywania jakości ruchowych, czy pracy w podłodze skupimy się na różnych relacjach ruchu z muzyką i balansowaniu pomiędzy nimi. Cały zdobyty warsztat wykorzystamy w intensywnych frazach ruchowych i choreografiach.
Impro&contemporary
Aleksandra Kuś
Poruszanie się jest dla mnie doświadczeniem jednorazowym, unikatowym, dziejącym się w tej jednej chwili. Kompleksowo angażuje zmysły, pozwala na dialog pomiędzy myślami, intencjami, emocjami a ciałem. Tańcząc z innymi ludźmi, dzieląc przy tym z nimi przestrzeń i czas, kreowana jest niewidzialna więź. Ruch postrzegam jako coś, co nas obnaża, ale również potrafi bardzo wiele wyrazić.
Taniec współczesny
Patryk Gorzkiewicz
Moje zajęcia to praca z ruchem organicznym, rozluźnieniem i napięciem, poszukiwanie przepływu w ciele oraz izolowanie ruchu, praca z podłogą oraz różne jakości ruchowe. Będziemy pracować z budowaniem konsekwentnego ruchu, jego precyzją, wykorzystaniem rytmu i groove, oraz eksplorować relację z muzyką czy pracę z przestrzenią. Poszukuję również aspektów tańca ulicznego w tańcu współczesnym.
Contemporary
Mateusz Krzysiak
Staramy się określić ruch czy gest, lecz nie zawsze przychodzi nam to z łatwością. Kojarzony z zabawą, przyjemnością, mieszanką doznań oraz ekstremum zmysłów. Zajęcia są przeznaczone dla osób, które są ciekawe ruchu w jego fundamentalnej formie, chętne w poszukiwaniu nowych odczuć, oraz dla tych, które zwyczajnie uwielbiają tańczyć i wyrażać siebie niewerbalnie. Na zajęciach skupimy się na poszukiwaniu równowagi i świadomej jej utraty, poszerzaniu zakresu ruchu oraz pogłębianiu tanecznych doznań.
Kontakt improwizacja
Jagoda Wasilewska
Technika tańca oparta na fizycznych zasadach dotyku, pędu, dzielenia ciężaru. Rozwija umiejętności podnoszenia i równoważenia przy minimalnym wysiłku oraz łagodnego spadania. To spotkanie w uważnym ruchu, które umożliwia wspólne badanie odczuć płynących z ciał. Czuły dotyk doświadczany poza kontekstem seksualnym, wrażliwe słuchanie i komunikowanie, odkrywanie możliwości pojawiających się przy podążaniu. Zajęcia te otwierają przestrzeń poszukiwania odpowiedzi na pytania: jak korzystać z pędu, ukierunkowania energii i wspólnych punktów kontaktu, by z lekkością płynąć w przestrzeni; jak otwarcie się komunikować; jak aktywnie upadać w czyjeś ramiona; jak miękko wchodzić w podłogę; jak przyjmować i oddawać ciężar; jak odpuścić i zacząć po prostu razem tańczyć oraz wiele wiele innych. Praktyka otwarta dla każdego, niezależnie od wieku i doświadczenia ruchowego, wystarczy ciekawość.
Relaksacja z elementami masażu
Jagoda Wasilewska
Propozycja otwartej eksploracji, jak znajdować ukojenie i spokój w sobie, jak o siebie zadbać; chwila zatrzymania się i pochylenia nad potrzebami, wsłuchiwanie się w cielesne komunikaty oraz szukanie odpoczynku w ruchu i bezruchu.
Jazz
Joanna Kukiełka
Na zajęciach tańca jazzowego każda osoba będzie mogła znaleźć swój wewnętrzny, głęboko ukryty rytm. Oprócz nauki technik jazzu, usprawnimy także umiejętności fizyczne takie jak gibkość, siłę czy sprężystość ruchu. Zadbamy o musicalową ekspresję, liryczną harmonię i poczucie wolności w każdym wykonywanym wymachu, kicku czy piruecie.
Taniec klasyczny
Sandra Szatan
Zajęcia z tańca klasycznego kierowane są głównie do osób na co dzień, bądź od czasu do czasu, związanych z obszarem szeroko pojętego tańca współczesnego. Tym, którzy szukają drogi do wzmocnienia swojego ciała i rozwijania swojego warsztatu ruchowego, technika tańca klasycznego może pomóc w budowaniu świadomości i kontroli, czyniąc ją w zależności od potrzeb fundamentem bądź/i środkiem do wykorzystania we własnym zakresie poszukiwań i kreacji. Najważniejsze dla mnie podczas zajęć jest zrozumienie prawideł techniki tańca klasycznego w kontekście funkcjonalności ruchu, z którego to wynikają określone formy objęte konkretnym słownikiem technicznym, i wynikająca z tego specyficzna estetyka. Ale nadrzędnym celem nauki jest pomoc w osiąganiu umiejętności, mogących wpłynąć pozytywnie na już posiadany warsztat ruchowy oraz wzbogacenie go o nowe rozwiązania, wiedzę, jak i siłę czy dynamikę. To bardzo ważne dla mnie, żeby odbywało się to w zgodzie z możliwościami własnego ciała; z zachowaniem zdrowia i z akceptacją ewentualnych trudności; z wrażliwością, uważnością i cierpliwością wobec tego co i jak się wykonuje i na czym polega; również z otwartością i gotowością wobec tempa świadomej pracy i procesu zmian; by dzięki takiemu podejściu zajęcia te stały się dla każdego polem do poszukiwań, odkryć i sukcesów.
Floorwork
Ewa Krzywicka
Pracę z podłogą traktuję bardzo fizycznie, skupiając się głównie na efektywności ruchu. Dlatego dokładnie przepracowuję schematy ruchowe, pozwalające na swobodne poruszanie się na czterech kończynach. Aktywne jest całe ciało, podzielone na różne segmenty, które na zmianę przejmują inicjatywę w ruchu.
Będziemy świadomie upadać i sprężyście wstawać, kumulując i wykorzystując energię. Popracujemy na bazie łuków i okręgów dla płynności ruchu. W oparciu o różne schematy, frazy i kombinacje poprawimy dynamikę, zwrotność oraz mobilność. Poprzez improwizację poszukamy nowych ścieżek ruchowych, pozwalających na sprawne przemieszczanie się w przestrzeni. Będziemy rozpuszczać się w podłodze i ponownie zbierać w całość, kruszyć i rozpadać, zbierać i podnosić.
Swoje zajęcia traktuję jako plac zabaw w czterech ścianach.
Soft acrobatics
Ewa Krzywicka
Na zajęciach będziemy testować i sprawdzać możliwości naszego ciała, poszukamy różnych, mniej i bardziej zaawansowanych, pozycji i ruchów wykorzystujących dynamikę, siłę i elastyczność. Mówiąc krótko – będziemy poznawać i uczyć się różnych elementów akrobatycznych, realizować je w sekwencjach i kombinacjach oraz eksplorować, na co zwrócić uwagę, aby stały się one łatwiejsze.
Experimental folk
Weronika 'Werka’ Lempe
Są to moje autorskie zajęcia, które łączą polskie tańce narodowe z innymi technikami tańca takimi jak taniec współczesny czy improwizacja. Na lekcjach poznamy także tańce innych narodów, w tym żydowskie, czeskie, słowackie oraz wiele więcej, a wszystko to w harmonii z naszymi polskimi tańcami ludowymi. Będziemy poszukiwać spójności oraz relacji czy dialogu między elementami tańców tradycyjnych a wolnością ruchu i ekspresji, jakie daje nam taniec współczesny oraz improwizacja.
Taniec ludowy
Weronika 'Werka’ Lempe
Zajęcia, na których nauczymy się od podstaw wszystkich polskich tańców narodowych. Poznamy teoretycznie różnice między nimi oraz sprawdzimy tę wiedzę w praktyce, wykonując przygotowane przeze mnie choreografie.
Taniec współczesny
Alicja Wójtowiec
Podczas lekcji pomagam osobom uczestniczącym odkryć ich organiczny potencjał ruchowy. W tym celu korzystam z narzędzi, które oferuje improwizacja.
Skupiam się również na działaniach wynikających z podstaw techniki tańca współczesnego. W poszukiwaniu płynności korzystam z fraz ruchowych, które na nich bazują. Uważam, że każdy człowiek, ciało oraz osobowość to indywidualna historia. Osoby uczestniczące mogą liczyć na przestrzeń oraz możliwość odkrywania, rozwijania swojej kreatywności oraz możliwości fizycznych.
Ruchowo inspiruję się dynamiką morza, działaniami podejmowanymi przez zwierzęta, ludźmi i ich intuicyjnymi zachowaniami oraz elastycznością poruszania się drzew.
fot. Mariusz Marciniak
Grupa projektowa ttn
Prowadzona w tym roku przez Katarzynę Leszek, przez cały sezon pracować będzie nad pełnometrażowym spektaklem, którego premiera odbędzie się na jednej z poznańskich scen. Praca zakłada intensywny proces twórczy, podczas którego poszukiwać będziemy jednego żywego organizmu, tutaj grupowego pulsującego kształtu, nie zapominając że został stworzony z wielu mniejszych osobliwych i drgających od zmian i różnorodności ciało-kształtów. Wraz z końcem projektu osobom w nim uczestniczącym zapewniony zostanie dostęp do profesjonalnego nagrania spektaklu oraz profesjonalnych zdjęć.
Poziom: minimum średniozaawansowany
Audycja do grupy projektowej odbędzie się 06.09.2024r w godzinach 17:30-19:30 w Studio Nieznane.
Obowiązują zapisy – aby wziąć udział w audycji prosimy o przesłanie maila (zawierającego imię i nazwisko oraz krótkie bio taneczne) na adres: studionieznane.kontakt@gmail.com
Projekt video
Projekt video to seria cyklicznych 2-godzinnych spotkań, na których w pierwszej części zajęć osoby uczestniczące mają okazję nauczyć się choreografii przygotowanej przez zaproszonego choreografa/choreografkę. Druga część zakłada rejestrację wideo przyswojonego materiału, który następnie opublikowany zostanie na oficjalnym kanale Studia Nieznane na YouTube oraz na mediach społecznościowych. Projekt zakłada zapraszanie różnych choreografów i choreografek tańca współczesnego i nie tylko.
Projekt adresowany jest do osób na każdym poziomie zaawansowania, jednakże zastrzegamy sobie prawo do selekcji udostępnionego materiału.
Osoby uczestniczące zobowiązane są do podpisania zgody na udostępnianie wizerunku.
Decyzyjność w wyborze udostępnianego materiału ma głównie autor/autorka choreografii.
Na każde spotkanie obowiązują osobne zapisy. (Warunkiem odbycia się wydarzenia jest zebranie minimum 15-osobowej grupy).
fot. Paweł Wyszomirski, Gdański Festiwal Tańca